Tippek szülőknek

 

               

 

Szülőként mindenki tudja, mennyire fontos, hogy a gyerekek egészségesen táplálkozzanak, sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasszanak! De azt is tudjuk, hogy ezt nem mindig könnyű a hétköznapi rohanásban megvalósítani. Az Európai Friss Csapat tippjei ebben nyújtanak segítséget, legyen szó vitamintartalomról, tárolásról, elkészítésről vagy épp kreatív tálalásról! Néha elég egy jó ötlet, egy bevált tipp, hogy változtassunk gyerekeink, vagy akár az egész család étkezési szokásain! 

  • Egyen több spárgát a gyerek! Na de hogyan?

    Ötletek a családnak

    Az Európai Friss Csapat idei gasztro-házigazdája, Havas Dóra (Lila Füge) és a program dietetikusa, Fülöp Lili két gyors, könnyen elkészíthető és egészséges spárgás fogást ajánl! Az egyik egy igazi friss szezonális zöldségsaláta: spárga-zöldborsó saláta hatperces tojással, míg a másik fogás egy különlegesség, serpenyős spárga sonkával és kecskesajttal, pirítóson tálalva. Az ételek nagy előnye, hogy otthon a gyerekeket is bátran bevonhatjuk a sütés-főzés folyamatába, de egy kiskamasz akár egymaga is elkészítheti ezeket az egészséges finomságokat.

  • Ismerjük meg az őszibarack titkait!

    Fogyasztás és tárolás

    Az őszibarack Kínából származik, és nálunk a XVI. századtól jelent meg. Eleinte a kajszibaracktól megkülönböztetendő egyszerűen csak baracknak hívták ezt a gyümölcsöt, és az augusztus-szeptemberi érésű, magvaváló fajták elterjedésével ragadt rá az “őszi” jelző. Azóta a legtöbb őszibarackot ismét a nyár derekán szüretelik. Van hagyományos magyar fajta is, ez a fehér húsú, nagy szemű Mariska.

  • Öt hasznos tipp, hogyan pakolj egészségeset a gyerekek uzsonnásdobozába!

    Ötletek a családnak

    Iskola időszakban sok szülő érezheti úgy, hogy kifogyott az ötletekből, mit is csomagoljon gyermeke uzsonnásdobozába. Ez valóban nem könnyű feladat, hiszen hiába tudja a szülő, mi lenne a megfelelő, a legegészségesebb a gyereknek, ha a gyerek pont azokat nem akarja megenni. Az Európai Friss Csapat dietetikusa, Fülöp Lili összeállította az öt leghasznosabb tippet a gyerekek iskolai uzsonnája és tízóraija kapcsán.

  • Egészséges nassolnivalók az olimpiai szurkoláshoz

    Ötletek a családnak

    Közös filmnézés a családdal, óriási társasjáték party, baráti beszélgetések vagy épp szurkolás a kedvenc csapatnak. Ezek sokunk számára elképzelhetetlenek nassolás, „csipegetés” nélkül, még akkor is, ha pontosan tudjuk: ez akár egészségtelen is lehet. Ezért most olyan nassolnivalókat ajánlunk az olimpiai szurkoláshoz, amelyeket bűntudat nélkül fogyaszthatunk: finomak, egészségesek – és még a gyomrot sem terhelik.

  • Az igazi strandmenü: hidratál, védi a bőrt, hűsít – és még finom is

    Ötletek a családnak

    A nyári kánikulában gyakran halljuk, hogy nagyon fontos a folyadékpótlás és a bőrünk védelme. Arról azonban már kevesebb szó esik, hogy ebben a jól összeállított, zöldség- és gyümölcsalapú táplálkozás is sokat segíthet. A zöldség és a gyümölcs mindig jó választás, mert vitaminokat, ásványi anyagokat és rostokat tartalmaz, de a paradicsom és a dinnye különösen jó alapanyagok a nagy melegben. Ez az igazi nyári strandmenü nemcsak egészséges, hanem hűsítő és finom is!

  • Felszaladt néhány plusz kiló? Táplálkozási tippek az egész családnak

    Ötletek a családnak

    A mozgásszegény, rohanó életmód és a felboruló étkezési szokások miatt manapság sokkal nehezebb odafigyelni a helyes táplálkozásra napi feladataink mellett. Idő szűkében gyakrabban keressük a gyorsan elkészíthető, de kevésbé friss és vitamindús ételeket, valamint hajlamosabbak vagyunk – akár heti rendszerességgel – ugyanazokat a fogásokat elkészíteni, mert azokat legalább vita nélkül, biztosan megeszi a gyerek. Ezek a tényezők sok családban vezettek plusz kilókhoz nemcsak a felnőttek, de a gyerekek körében is, akik számára szintén nem egészséges a súlyfelesleg hosszú távon.

  • Sonka, tojás, egészség – Hogyan lehet egészséges a húsvéti reggeli?

    Ötletek a családnak

    A reggeli a nap legfontosabb étkezése. Még inkább igaz ez a húsvéti időszakra, amikor a reggelinek külön hagyománya van: sonkával, tojással, kaláccsal. Hogyan lehet ezt egészségesebbé tenni? Friss, tavaszi zöldségekkel: retekkel, újhagymával és a húsvétkor elmaradhatatlan tormával. Ezek ugyanis telis-tele vannak ásványi anyagokkal, rostokkal, feltöltik szervezetünket vitaminokkal, és támogatják immunrendszerünk optimális működését.

  • A színek felkeltik a gyermekek étvágyát

    Ötletek a családnak
    A szeme kívánja? Több mint egy szólás, ez a valóság. Egy gyermek számára az ideális tányér hat különböző színt tartalmaz (szemben a felnőttekkel, akiknél hármat). Szerencsére a rendelkezésünkre álló sokféle zöldség és gyümölcs lehetővé teszi, hogy kiegyensúlyozott, ugyanakkor ínycsiklandó menüt állítsunk össze.
  • A vegetáriánus életmódon innen és túl

    Fogyasztás és tárolás
    A vegetáriánus étrend – vagy inkább életmód – követőinek száma évek óta lassan, de kitartóan emelkedik. Azonban sem a lakosság, sem a szakértők körében nincs egységes álláspont a növényi alapú étkezés hasznosságát illetően.
  • Hét egyszerű ötlet a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz

    Fogyasztás és tárolás

    Szeretné kialakítani vagy bevezetni a helyes táplálkozási szokásokat? Íme, hogyan lehet beilleszteni a zöldségeket és a gyümölcsöket a mindennapokba!

     

  • Főzés a gyerkőccel együtt… igen, de mit és hány éves kortól?

    Ötletek a családnak
    Már egészen kicsi kortól elsődleges fontosságú, hogy jó táplálkozási szokásokat alakítsunk ki a gyerekeknél, mivel a korai szakaszban elsajátított szokások nagyobb eséllyel maradnak meg felnőttkorban is. Persze, de hogyan csináljuk? A gyerekek bevonása az ételek elkészítésébe, vagy a főzésbe nagyon jó eszköz arra, hogy felfedezzék az élelmiszerek sokszínűségét, és nagyban hozzájárul az ízviláguk bővítéséhez, miközben átadjuk nekik a kiegyensúlyozott táplálkozás fontosságáról szóló tanácsokat. Ugyanakkor érdemes az életkoruknak megfelelő konyhai műveleteket és recepteket használni. Íme néhány tanács, hogy már 6 éves kortól használhassák a tűzhelyet és a sütőt!
  • Hogyan harcoljunk a nassolás ellen?

    Ötletek a családnak

    Gyermeke válogatós az asztalnál, de mohó az étkezések között? Azért, hogy elkerülhesse gyermeke nassolását, fontos, hogy megfelelő étkezési szokásokat sajátítsanak el már egészen kicsi koruktól fogva. Adrien Bouteloup, rennes-i dietetikus és táplálkozási szakértő hasznos tanácsokat ad, hogy Ön is felvehesse a harcot a helytelen táplálkozási szokásokkal szemben.

  • Hogyan járul hozzá az Európai Unió egy fenntarthatóbb mezőgazdaság kialakításához?

    Fogyasztás és tárolás

    A közös agrárpolitika (KAP) szerepe mindenekelőtt az Európai Unió mezőgazdasági termelésének fenntartása, megóvása és fejlesztése. Az új KAP 2015-ös elindulása óta a gazdasági teljesítményekre vonatkozó célok szorosan kapcsolódnak a környezeti és társadalmi problémákhoz. Konkrétan, mit jelent ez? Melyek a főbb kihívások egy sikeres, környezettudatos átmenethez?

  • Karácsonyi kedvenc: a szelídgesztenye

    Fogyasztás és tárolás

    A gesztenye főként a karácsony közeledtével kerül előtérbe, hiszen a karácsonyi vásárok elmaradhatatlan csemegéje a sült gesztenye, valamint inkább ősztől kezd a gesztenyepüré népszerűvé válni. Őszi-téli időszak egyik kedvelt gyümölcse.

  • Ma este az egész család házi készítésű pizzát vacsorázik!

    Ötletek a családnak

    A pizzáért kicsik és nagyok egyaránt odavannak. És még szórakoztatóbb, ha magunk tehetjük rá a feltéteket. Eljött hát a pillanat, melyben megmutathatjuk kreativitásunkat, és felhasználhatjuk az összes rendelkezésünkre álló zöldséget, hogy finom és kiegyensúlyozott menüt alkossunk. Mi sem egyszerűbb ennél, de azért segítséget nyújtunk négyféle recepttel, egy-egy évszakhoz igazodva. Biztos a siker!

  • Őszi kedvencek: a halloween-tök és a sütőtök

    Fogyasztás és tárolás

    Hazánkban egyre nagyobb divatja van október végén a tökfaragásnak, illetve a sütőtökfogyasztás is népszerű ilyenkor. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara „tökkörképe” szerint egyre több sütőtök fogy, ugyanakkor a kamara felhívja mindenki figyelmét arra, hogy körültekintően vásároljanak illetve egyenek tököt. Ugyanis míg a sütőtökök általában finom csemegék, a dísztökök kis mennyiségben is komoly rosszullétet okozhatnak.

  • Piknik: igen, de csak kiegyensúlyozottan!

    Ötletek a családnak

    Amikor megjelennek a nap első meleg sugarai, kedvet kapunk ahhoz, hogy minél több szabadtéri programon vegyünk részt. Családdal vagy barátokkal, hétvégén vagy a nyaralás alatt, számos lehetőség nyílik arra, hogy a szobából kiszabadulva sétára, kirándulásra induljunk. Ez azonban nem jelenti azt, hogy fel kellene adni a kiegyensúlyozott étkezésünket. Miért is ne cserélhetnénk le a hagyományos csipszeket és sonkás szendvicseket egy friss zöldségekkel és gyümölcsökkel teli kosárra? Néhány egyszerű és étvágygerjesztő ötlet, hogy vidám pillanatokat élhessen meg gyermekeivel a szabadban.

  • Termessz saját cseresznyeparadicsomot úgy, mint a profik!

    Ötletek a családnak

    Elvetni a magot és látni a növény növekedését szórakoztató, játékos és magával ragadó tevékenység. Ráadásul, amikor az eredményét meg is kóstolhatjuk, akkor az a gyerekek számára a tanulás és a felfedezés kimeríthetetlen forrásává válik. Ez az egészen egyszerű tevékenység jó módja annak, hogyan ismerjék meg a természet körforgását, ösztönözzük az érzékelésüket és felkeltjük a friss zöldségek és gyümölcsök iránti kíváncsiságukat.

Szeretnénk minél testreszabottabb élményt nyújtani honlapunk látogatása
során, ezért kérjük, segítse munkánkat az alábbi kérdőív kitöltésével!